Blogs

Sta jij op een (zakelijk) kruispunt?

Mark Gouda vergelijkt veranderingen in het privéleven en uitdagingen in het ondernemerschap, waarbij hij benadrukt dat ondernemers vaak te maken krijgen met verschillende obstakels zoals snelle bedrijfsontwikkeling, marktveranderingen, klantverlies of persoonlijke koerswijzigingen.

Snappen we het nog wel?

Cor Hager werpt een kritische blik op de hedendaagse zakelijke terminologie. In zijn verhaal deelt hij zijn bedenkingen over het gebruik van woorden als content, leads, en KPI’s, en stelt hij vraagtekens bij het daadwerkelijke begrip ervan in diverse zakelijke contexten.

De noodzaak van een frisse blik

In het bedrijfsleven kan bedrijfsblindheid een echte boosdoener zijn, die groei en innovatie belemmert. Het beïnvloedt niet alleen grote strategische beslissingen maar ook de dagelijkse gang van zaken. Ervaar jij bedrijfsblindheid binnen jouw organisatie?

Respect: een cruciale succesfactor

In de wereld van commerciële bedrijven met winstoogmerk lijken belangen soms tegenstrijdig. Respect is hierin erg belangrijk, vooral op de lange termijn. Maar hoe verdien je respect? Onze partner Cor Hager zegt er het volgende over.

De kracht van een goed netwerk

Huig van Ieperen begrijpt als geen ander de onschatbare waarde en kracht van een sterk netwerk. Het opbouwen van sterke relaties met gelijkgestemde ondernemers en professionals is een belangrijke factor voor succes.

Waarom is branding toch zo belangrijk?

Onze partner Robert Saat heeft in commerciële functies als sales-, marketing- en business unit director ruime ervaring opgedaan in het bouwen en verkopen van bestaande en nieuwe merken in b-to-c en b-to-b markten. We vroegen Robert waarom branding zo belangrijk is.

De valkuil van een MKB-ondernemer

Als ondernemer is het vaak moeilijk om het ‘totale plaatje’ te beheersen. Er komt veel op je bordje te liggen en daardoor raak je wel eens het overzicht kwijt.

Empathisch leiderschap

Mark Gouda vertelt over zijn reis naar empathisch leiderschap; 25 jaar geleden werd hij gewezen op zijn tekortkomingen op dit gebied. Hij besloot een traject te volgen om zijn vaardigheden hierin te verbeteren.

Is het eenzaam aan de top?

Als je een bedrijf leidt, groot of klein, heb je vaak een team om je heen. Toch kun je je soms eenzaam voelen. Op momenten als het goed gaat, zul je daar minder last van hebben. Maar als het minder…

Wat als… je compagnon overlijdt?

Als bedrijfsadviseur kom je vaak in het dagelijkse reilen en zeilen terecht van ondernemingen. Heel veel heeft een ondernemer in de hand of kan hij naar zijn strategie invullen.

Hoe vriendelijk is klantvriendelijk?

Van de 10 bedrijven zijn er minimaal 6 die zeggen 100% klantvriendelijk te zijn, en 3 noemen zichzelf volledig klantgericht. Meestal bedoelen ze hetzelfde maar er zit echter een verschil in.

Veranderen is lastig!

Als ondernemer wil je veranderen, sterker nog, je moet wel! Je moet blijven vernieuwen om onderscheidend te blijven. Onderscheidend voor je klant, maar ook om aantrekkelijk te blijven voor je medewerkers.

Scroll naar boven